Åter till djursjukhuset

 
 Att åka till djursjukhuset har blivit en följetong.
Det började med att min yngsta lilla vovve Maja...var så mager.
När vi var hos vår uppfödare så gav hon förslag på ett färskfoder att ge henne så att hon skulle gå upp i vikt.
Köpte så klart det fodret och det vart älskat av både Maja och Zorro.
Dom åt med god aptit några veckor.
Så märkte vi att Maja började klia sig i sina öron och Zorro fick som flagor på ryggen.
 
Jag beställde tid på djursjukhuset och det visade sig att Zorro hade ökad talgproduktion i skinnet och Maja hade öroninflammation på BÅDA öronen.
Jag fick köpa ett schampoo till Zorro som jag skulle schampoonera varje dag i 1 vecka.
Maja fick öronrengörnigsmedel och ett kortison att använda varje dag.
 
Så vart det återbesök efter ca 1,5 vecka.
Inget var bättre!!
 
Mycket konstigt?!
Då kom jag på att jag hade börjat med ett nytt foder.
Och eftersom dom båda fick problem samtidigt...så måste det ju vara nåt med det¨.
Det höll veterinären med om...så jag fick sluta på en gång med det fodret.
 
Idag var det återbesök igen.
Zorro har blivit bra...men tyvärr inte Maja.
Hon är mycket bättre...men jag kommer nog dessvärre att alltid få fortsätta att behandla henne....stackars lilla Vovve.
 Älskade Lilla Maja <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0